The influence of syntax affects the writing skill of third-year students of Modern Languages Major

Ayala Argueta, Maria de los Ángeles and Villatoro Benitez, Mayra Margarita (2023) The influence of syntax affects the writing skill of third-year students of Modern Languages Major. Other thesis, Universidad de El Salvador.

[img]
Preview
Text
THE INFLUENCE OF SYNTAX AFFECTS THE WRITING SKILL OF THIRD-YEAR STUDENTS OF MODERN LANGUAGES MAJOR..pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (680kB) | Preview

Abstract

RESUMEN: El presente trabajo: la influencia de la sintaxis afecta la habilidad de escritura de los estudiantes de tercer año de licenciatura en lenguas modernas se realizó con el objetivo de establecer cómo la sintaxis afecta la habilidad de escritura de los estudiantes de la Facultad Multidisciplinaria Oriental. En la investigación se utilizó un enfoque cuantitativo con un método hipotético deductivo y un diseño descriptivo con el fin de conocer la relación entre las dos variables para demostrar si la influencia de la sintaxis afecta las habilidades de escritura de los estudiantes de tercer año. Las variables del estudio fueron: sintaxis y habilidad de escritura. La primera es una rama importante de la lingüística que ayuda a tener una producción escrita precisa. Y, la siguiente se refiere a la capacidad de transmitir un mensaje de forma escrita. El conjunto de categorías incluidas son coherencia, cohesión, orden de las palabras, parte de la oración y el uso de reglas de escritura. La pregunta de investigación fue: ¿Afecta la influencia de la sintaxis en la habilidad de la escritura de los estudiantes de tercer año de la Licenciatura en Lenguas Modernas? La técnica aplicada fue una encuesta y el instrumento fue un cuestionario que contenía diez preguntas. Éste se aplicó a una muestra de veinticinco estudiantes del tercer año. Los hallazgos revelan que los estudiantes mostraron un alto nivel de conocimiento de la sintaxis de los cuales se resaltan: coherencia con el nivel más alto de conocimiento (80%) y por otro lado, el uso de reglas de escritura con el nivel más bajo (56%). De esta manera, se puede inferir que la influencia de la sintaxis no afectó la producción escrita de los estudiantes dado que la más afectada fue el uso de reglas de escritura y por otro lado la menos afectada corresponde a la coherencia. Por lo tanto, se deduce que la producción escrita de los estudiantes es adecuada y comprensible en relación al nivel sintáctico que obtuvieron. ABSTRACT: The present work: The influence of syntax affects the writing skill of third-year students of Modern Languages Major was conducted with the aim to establish how the syntax affects the writing skills of the students from Facultad Multidisciplinaria Oriental. The investigation used quantitative approach research with a hypothetical deductive method and a descriptive design to find out the relationship between the two variables to demonstrate the influence of syntax affects the writing skills of the third-year students. The variables under study: syntax and writing skill. The former is an important branch of linguistics that helps to have an accurate writing production. And, the latter refers to the ability to transmit a message in a written form. The set of categories included are: coherence, cohesion, word order, part of the sentence, and use of writing rules. The question to be answered was: Does the influence of syntax affect the writing skill of third-year students of Modern Languages Major? The technique applied was a survey, and an instrument was used as a questionnaire with ten questions. It was administered to twenty-five students of the third year as a sample. The findings revealed that the students showed a high level of knowledge of syntax. That is coherence (80%) with the highest level of knowledge and use of writing rules (56%) as the lowest level. In this way, based on the results it can be inferred that the influence of syntax did not affect the writing production of students since the most unfavorably affected was the use of writing rules, as long as the less affected one corresponded to coherence. Furthermore, it can be deduced the written output of the students is adequate and understandable because the results were favorable in relation to the level of syntactic they reached. Therefore, the influence of syntax did not affect the writing skills of students.

Item Type: Thesis (Other)
Uncontrolled Keywords: Sintaxis; habilidad para la escritura; coherencia; cohesión; orden de las palabras; parte de la oración; uso de reglas de escritura.
Subjects: 400 Lenguas > 410 Lingüística
Divisions: Facultad Multidisciplinaria de Oriente > Licenciatura en Lenguas Modernas: Especialidad en Francés e Inglés
Depositing User: Mayra Margarita Villatoro Benítez
Date Deposited: 04 Dec 2023 14:36
Last Modified: 04 Dec 2023 14:36
URI: https://oldri.ues.edu.sv/id/eprint/33287

Actions (login required)

View Item View Item