Guevara Zelaya, Gloria Isabel and Guevara Zelaya, Manuel Eduardo and Rodríguez Hernández, Génesis Yessel (2023) The influence of prescriptive grammar teaching in the writing production of modern languages sophomores. Other thesis, Universidad de El Salvador.
|
Text
THE-INFLUENCE-OF-PRESCRIPTIVE-GRAMMAR-TEACHING-IN-THE-WRITING-PRODUCTION-OF-MODERN-LANGUAGES-SOPHOMORES.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (902kB) | Preview |
Abstract
Resumen: La gramática desempeña un papel crucial en el proceso de aprender y adquirir cualquier idioma, y las habilidades de escritura están entre los aspectos más vitales de la competencia lingüística, abarcando no sólo la gramática, sino también las estructuras esenciales del lenguaje. En ciertos planes de estudio educativos o instituciones, la gramática a menudo se enseña por separado de la escritura, a pesar de que estos dos temas están estrechamente interconectados. Nuestro objetivo en este artículo es proporcionar un examen preciso e imparcial de cómo la instrucción gramatical prescriptiva afecta a los estudiantes de segundo año que están matriculados simultáneamente en un curso de gramática y que previamente han completado un curso intensivo de inglés. Para evaluar el impacto de este enfoque, analizamos los datos recopilados de una encuesta a los estudiantes y de una entrevista con el profesor responsable del curso de gramática. Abstract: Grammar plays a crucial role in the process of learning and acquiring any language, and writing skills are among the most vital aspects of linguistic competence, encompassing not only grammar but also the essential structures of the language. In certain educational curricula or institutions, grammar is often taught separately from writing, even though these two topics are closely interconnected. Our goal in this article is to provide an accurate and unbiased examination of how prescriptive grammar instruction affects second-year students who are concurrently enrolled in a grammar course and who have previously completed an intensive English course. To evaluate the impact of this approach, we analyzed data collected from a student survey and an interview with the teacher responsible for the grammar course.
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Gramática prescriptiva; producción escrita; enseñanza de gramática; gramática descriptiva; enfoques y métodos de gramática. |
Subjects: | 400 Lenguas > 410 Lingüística 400 Lenguas > 410 Lingüística > 415 Gramática 400 Lenguas > 420 Inglés e inglés antiguo 400 Lenguas > 440 Lenguas romances. Francés |
Divisions: | Facultad Multidisciplinaria de Oriente > Licenciatura en Lenguas Modernas: Especialidad en Francés e Inglés |
Depositing User: | Gloria Isabel Guevara Zelaya |
Date Deposited: | 29 Feb 2024 15:13 |
Last Modified: | 29 Feb 2024 15:13 |
URI: | https://oldri.ues.edu.sv/id/eprint/33466 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |